Met de LinkedIn Cover Story maak je een goede eerste indruk op jouw klanten. In dit blog lees je alles wat je écht moeten weten over de LinkedIn Cover Story.
De LinkedIn Cover Story is een nieuwe functie binnen LinkedIn waarmee je jouw profielfoto levendig maakt door een video eraan toe te voegen. De LinkedIn Cover Story stel je in via je mobiele telefoon en duurt 30 seconden, waarvan de eerste 3 seconden direct bewegen op het moment dat iemand jouw LinkedIn profiel bezoekt.
Waarom zou je de LinkedIn Cover Story gebruiken?
Een statische profielfoto verandert in een dynamische film. Mensen zien je bewegen, horen je praten en krijgen een goede impressie van jou als persoon. Ze leren je dus veel beter kennen en de kans op een goede klik is groter dan bij een foto. Dat is wat een LinkedIn Cover Video doet. Daarnaast zorgt dit voor een professionele LinkedIn profiel.
Hoe werkt het?
De LinkedIn Cover Story stel je in via je mobiele telefoon. Open de LinkedIn app, en ga naar je profiel. Vervolgens zie je bij je profielfoto een geel plusteken staan. Dit gele plusteken, betekent dat jij de optie voor Cover Story hebt. Tik op het plusteken en onderin je scherm krijg je de optie te zien: Cover Story toevoegen. Tik op Cover Story toevoegen en je ziet vervolgens een video die door LinkedIn gemaakt is, een introfilm.
Hoe kun je de LinkedIn Cover Story invullen?
Je kunt je LinkedIn Cover Video op heel veel manieren invullen. Dit zijn wat ideeën waar je uit zou kunnen kiezen:
- Vertel wat je doet met jouw bedrijf
- Leg uit wat jouw missie is
- Vertel wat je op LinkedIn doet en deelt, dat kan dé reden zijn voor iemand om je te gaan volgen of een connectieverzoek te sturen
- Trigger jouw doelgroep met een bepaalde vraagstuk
Nu je de kennis in huis hebt om jouw eigen LinkedIn Cover Video te produceren en te publiceren kun je ervoor kiezen om het zelf te doen of om het uit te laten besteden.
Als je het zelf filmt met jouw eigen mobiele telefoon heb je een lage resolutie. Dat is natuurlijk zonde als je wel een professionele partij bent en een goede eerste indruk wilt maken op jouw doelgroep. Een eerste indruk maak je geen tweede keer.
Wat is de meerwaarde van een kwalitatieve LinkedIn Cover Story?
Op het moment dat jouw potentiële klanten op jouw LinkedIn profiel terechtkomen dan is het belangrijk dat je autoriteit uitstraalt en dat ze zien dat jij de expert bent binnen jouw branche. Je wilt natuurlijk dat ze de connectie met je aangaan en vervolgens geïnteresseerd zijn in jouw producten/ diensten en daadwerkelijk klant worden.
Het kan je duizenden euro’s kosten om een LinkedIn Cover Story te laten produceren, er moet nagedacht worden over het script, er dient een draaidag ingepland te worden, een video trainer komt op locatie, een videograaf die alles gaat filmen en monteren, etc.
Je hebt nu de unieke kans om een hoogwaardige video van ons af te nemen tegen een belachelijk tarief. Vraag niet hoe het kan, maar profiteer er van!
Als je er dus voor kiest om dit uit te besteden aan een professionele videomarketing bureau dan ben je bij Kennis Express op het juiste adres. Op donderdag 8 september organiseren we in samenwerking met Lin Videomarketing de masterclass Videomarketing voor ondernemers. In slechts 1 dag helpt videomarketeer Felicia Lin je met het maken en opnemen van een professionele LinkedIn Cover Video. En als klap op de vuurpijl leg je onder begeleiding van Felicia de basis voor een videomarketing strategie voor jouw bedrijf. Dit allemaal tegen een drastisch gereduceerd tarief… Bekijk gauw het aanbod.