Ben jij klaar voor het aantrekken van leads via LinkedIn? Veel ondernemers en sales professionals worstelen met het gebruik van LinkedIn. Zij laten hierdoor veel extra omzet liggen. Met deze 5 tips help ik jou op weg met aantrekken van leads via LinkedIn.
1. Leads feliciteren
Besteed aan het begin van je werkdag maximaal 10 minuten met het feliciteren van je leads. Via de knop meldingen krijg je informatie over baanwisselingen en verjaardagen van leads. Druk niet standaard op de knop feliciteer, maar neem de tijd voor het schrijven van een persoonlijke boodschap. Leads ervaren zo’n felicitatie als attent. Het is daarom een waardevolle strategie voor het aantrekken van leads via LinkedIn.
2. Bezoekers van jouw profiel uitnodigen
Bekijk welke mensen jouw LinkedIn profiel hebben bezocht. Stuur de voor jouw business interessante leads altijd een persoonlijke uitnodiging. Bijvoorbeeld:
Hoi <voornaam lead>,
Bedankt voor het bezoeken van mijn profiel. Kwam je er toevallig langs of ben je ergens naar op zoek? Laten we connecten. Ik ben altijd op zoek om met andere succesvolle professionals te connecten en te netwerken.
Vriendelijke groet, [Jouw voornaam]
3. Reageren op statusupdates en artikelen
Neem iedere dag 2 keer 30 minuten de tijd om statusupdates en blogartikelen van jouw connecties door te lopen. Vind je een update of artikel interessant? Plaats een like of reageer met een persoonlijk commentaar.
4. Iedere dag een statusupdate plaatsen
Plaats minimaal 1 keer per dag een status update, zodat je onder de aandacht van je netwerk blijft. Bij een status update kun je bijvoorbeeld denken aan: update over een succesvol afgerond project, vraag om feedback of een verwijzing naar een interessante podcast. Let op! Een status update moet van waarde voor je netwerk zijn. Kijk goed wat werkt. Waar komen de meeste reacties op? Op basis van je ervaringen kun je de kwaliteit van je status updates verbeteren.
5. Neem deel aan LinkedIn-groepen
Inventariseer welke LinkedIn-groepen voor jouw business interessant zijn en sluit je aan. LinkedIn-groepen bieden een plek voor professionals met soortelijke interesses of in dezelfde branche waar ze hun inzichten en ervaringen kunnen delen. Het actief deelnemen aan LinkedIn groepen is een effectieve manier om in contact te komen met leads.